söndag 24 mars 2013

Sötaste retrotjejen

Åh, jag blev blixtförälskad när jag hittade det här underbara tyget hos Znookdesign. Självklart ville jag sy nått fint till Siri utav det så det fick bli den här söta klänningen med lite 60-tals feeling och matchande leggings. 
Gav mig även på att göra ett hårband till som kan kombineras med många plagg. :) 

Det mönstrade tyger kommer alltså från Znook, och det gula kommer från tygposten. 
Mönstret till klänningen är eget men har utgått från ett mönster från boken barnkläder 0-3 år, därifrån kommer även mönstret till leggingsen.
Mönstret till hårbandet är eget. 


Nu behöver jag bara vänta på att Siri ska växa i kläderna ordentligt, blir nog perfekt till sommaren. :) 









En livebild på hårbandet. :) 



3 kommentarer:

  1. Hej Lisa!
    Åh vad mycket fint du designar och syr! Jättefina barnkläder, underbara tyger och supersöta små modeller!
    Kram från din stolta moster Irmelinsen!

    SvaraRadera
  2. Gulligt, gulligt! /mormor Sirpa

    SvaraRadera